کانون معلولان منطقه 19

صفحه رسمی اطلاع رسانی شهروندان دارای معلولیت منظقه ۱۹شهر تهران
پیشخوان
تبلیغات تبلیغات
بایگانی
مدیر اداره سلامت منطقه 19 از اجرای بیش از 60 ویژه برنامه آموزشی و فرهنگی به مناسبت روز جهانی معلولان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، فاطمه داداش زاده توجه جدی به پیگیری و رفع نیازهای معلولین منطقه را از اهم برنامه های حوزه سلامت این منطقه خواند و گفت: درهمین راستا خدمات مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله کلاسهای آموزشی، اردوهای تفریحی و خدمات رایگان روانشناسی و پزشکی در کانون های معلولین محلات ارائه می شود ضمن اینکه مناسب سازی و هم سطح سازی معابر در حوزه ترافیکی جهت تردد آسانتر معلولین نیز از دیگر اقداماتی است که در این منطقه بشکل مستمر در حال پیگیری و انجام است.
علاوه براین اقدامات در راستای تکریم این قشر از جامعه همزمان با 12 آذر که به روز جهانی معلولان اختصاص یافته 69 ویژه برنامه تدارک دیده شده که بخش گسترده آنها را کلاسها و همایش های آموزشی تشکیل می دهد.
به گفته وی این کلاسها با موضوعاتی همچون مهارتهای ارتباطی و برخورد با افراد دارای معلولیت، راه های پیشگیری از تولد کودکان دارای معلولیت، مشکلات کودکان دیرآموز، اختلالات یادگیری و کم هوشی در کودکان، احترام به معلولان نه ترحم دررفتار های اجتماعی، روانشناسی معلولان و سایر موضوعات مرتبط در خانه های سلامت سطح منطقه برگزار می شود.
همچنین همایش هایی درخصوص نحوه برخورد با معلولین در مدرسه شاهد کوثر و صبحانه سالم در خانه سلامت خانی آباد نو جنوبی اجرا می شود. علاوه براین خدمات مشاوره ای نیز ویژه خانواده معلولین در نظر گرفته شده است که در خانه سلامت اسفندیاری بستان به این عزیزان ارائه خواهد شد.
مدیر اداره سلامت یکی از ویژه برنامه های این روز جهانی را تکریم و تقدیر از معلولان خواند و بیان کرد: به همین مناسبت برنامه های دیدار با خانواده های عضو کانون معلولان و دانش آموزان مدرسه استثنایی مهرطلبان همراه با اهدای گل انجام می شود ضمن اینکه خانه های سلامت شریعتی شمالی و جنوبی نیز به ترتیب ویژه برنامه های تقدیر از دبیر کانون معلولان و تقدیر از معلولین منطقه را اجرا می کنند.
نثاری ادامه داد: برگزاری مسابقه نقاشی و هم اندیشی پیرامون نیازسنجی معلولان در خانه سلامت بهمنیار، توزیع بروشور و بسته های آموزشی در مساجد و مدارس، ارسال پیامک به مناسبت روز جهانی معلولان، نمایش فیلم تکریم، برگزاری مسابقه داستان نویسی و نقاشی در خانه سلامت شکوفه شمالی از دیگر برنامه های مناسبتی این روز است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی