کانون معلولان منطقه 19

صفحه رسمی اطلاع رسانی شهروندان دارای معلولیت منظقه ۱۹شهر تهران
پیشخوان
تبلیغات تبلیغات
بایگانی
کارگاه های آموزش مهارت های اجتماعی ویژه کانون معلولان منطقه 19 در سرای محله خانی آباد جنوبی برگزار می شود .
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حمید بهرامی معاون اجتماعی و فرهنگی با اشاره به اهمیت فراگیری مهارت های اجتماعی برای معلولان افزود: این مهارت ها باعث افزایش مشارکت اجتماعی، فراهم کردن زمینه های لازم جهت بروز استعداد های معلولین و پر کردن اوقات فراغت آنها می شود.
وی ادامه داد : در این کارگاه ها کارشناسان روانشناسی کودکان استثنایی به آموزش نحوه آداب معاشرت، غذا خوردن، احترام، مذاکره، تشکرکردن، مقابله با خشم، برخورد با احساسات، تفکر قبل از عمل، مهارت های حل مسأله و مهارت نه گفتن به معلولان می پردازند تا از این طریق بتوان قوه اعتماد به نفس آنان را افزایش داده و توانمندی های اجتماعی آنان را ارتقا دهند.
بهرامی با اشاره به حضور معلولان جسمی حرکتی و ذهنی در این کارگاه ها خاطر نشان کرد: در این کارگاه ها بعد از آموزش هر مهارت، معلولین به صورت فردی یا مشارکت گروهی به تمرین عملی مهارت آموخته شده می پردازند.
معاون شهردارمنطقه یاد آورشد : بعد از برگزاری هر دوره کلاس های مشاوره ویژه اولیاء با هدف بیان نقاط قوت و ضعف معلولین در هر مهارت آموخته شده و نحوه تعامل با آنها برگزار می شود تا والدین در آموزش مهارت های اجتماعی و پیشرفت فرزندانشان سهیم باشند.
علاوه بر برنامه های آموزشی یاد شده برنامه های فرهنگی ورزشی جانبی نیز اعم از گرامیداشت مناسبتهای ملی، مذهبی و تقویم سلامت ، اعزام به اردوهای تفریحی ، برگزاری جشن های تولد و...از دیگر برنامه های این کانون می باشد .
این گزارش می افزاید: کارگاه مهارت های اجتماعی ویژه توان یابان روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 10 تا 11 در سرای محله خانی آباد جنوبی برگزار می شود و معلولین علاقمند به منظور بهره مندی از خدمات رایگان این کارگاه ها می توانند جهت ثبت نام به خانه سلامت این محله مراجعه و یا با شماره 55026257 تماس حاصل فرمایند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی