کانون معلولان منطقه 19

صفحه رسمی اطلاع رسانی شهروندان دارای معلولیت منظقه ۱۹شهر تهران
پیشخوان
تبلیغات تبلیغات
بایگانی
مراسم افتتاح پروژه های مناسب سازی فضاهای شهری منطقه 19 امروز با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران شهرداری، شورایاران و معلولان منطقه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، در این مراسم زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران و مسئول ستاد مناسب سازی این شورا، شهرداری منطقه 19 را از پیشگامان طرح مناسب سازی اعلام کرد و گفت: این منطقه موفق شد تمام پروژه های مناسب سازی تعریف شده تا پایان سال را به افتتاح در روز جهانی معلول برساند که جای افتخار دارد.
وی تحولات رخ داده طی دو سال گذشته در حوزه مناسب سازی را اقدامی پرشتاب مبنی بر یک خواست عمومی دانست و بیان کرد: دغدغه اصلی ما در ستاد مناسب سازی ایجاد فرصتهای برابر برای تردد همه شهروندان اعم از افراد معلول و سالمندان است.
این مسئول عدم توجه به سالمندان و معلولان درساخت و سازهای گذشته را علت صرف هزینه های زیاد برای مناسب سازی دانست و با اشاره به افزایش آمار سالمندان در آینده تصریح کرد: در همین راستا مدیریت جدید شهر تهران ستاد مناسب سازی را به ریاست معاون شهرسازی شهرداری تهران و با حضور معاونین و رؤسای سازمانهای شهرداری تشکیل داده است و اولین اقدام ما در این ستاد این بوده که هیچ پروژه ای افتتاح نشود مگر اینکه مناسب سازی شده باشد.
همچنین یکسان سازی ضوابط و  ارائه آموزش در حوزه مناسب سازی از دیگر تصمیمات این ستاد بوده است.
نژاد بهرام تصریح کرد: مناسب سازی تمام پل های عبوری روی نهرها تا پایان سال با کمک معاونت عمرانی در قالب مصوبه از رویکردهای ما در شورای شهر برای این منطقه است.
در ادامه این مراسم مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن گرامیداشت روز جهانی داوطلب، یکی از مهمترین فعالیتهای داوطلبانه را تلاش برای معلولان دانست و فعالیتهای شهرداری منطقه 19 را در حوزه مناسب سازی که به کسب رتبه دوم دربین مناطق 22 گانه منجر شده است بسیار ارزشمند دانست.
وی با اشاره به سکونت بیش از 100 هزار معلول در شهر تهران و نیز مواجه با پدیده پیرسالاری در آینده ابراز امیدواری کرد با مناسب سازی همه معابر و فضاهای شهری برای افراد کم توان و معلول به نقطه ای برسیم که شهر تهران در رتبه های جهانی حائز کسب رده های بالای مناسب سازی شود.
در این مراسم همچنین علی توکلی شهردار منطقه اظهار کرد: توان یابی و معلولیت قطعاً یک محدودیت نیست و بسیاری از انسانهای ارزشمند در طول تاریخ از این قشر بوده اند که ثمرات و کارنامه بسیاری خوبی برای دنیا داشته اند.
به گفته وی مناسب سازی فاز یک بوستان 22 بهمن و بوستانهای بعثت، باران، الجواد و امید و همچنین مناسب سازی خیابان های شکوفه، شهرداری جنوبی، شقایق و دولتخواه شمالی در قالب اقداماتی همچون احداث 620 متر مسیر ویژه نابینایان، لکه گیری و مرمت 2100 متر مربع کفپوش معیوب، احداث 2400 متر مربع پیاده رو، احداث محل پارک معلولین و پوشاندن انهار در محل اتصال پیاده رو به سوار رو از اقدامات انجام شده برای مناسب سازی فضاهای شهری منطقه هستند.
در ادامه این مراسم حکم مدیریت HSE به محمود تقی زاده ابری به عنوان مدیر توان یاب منطقه 19 با حضور رئیس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران و مسئول ستاد مناسب سازی این شورا،  رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران وشهردار منطقه اهدا شد.
تقدیر از مدال آوران رشته های ورزشی، هنری و کامپیوتر، دبیر کانون معلولان منطقه و نیز مادر دارای 4 فرزند معلول ساکن در منطقه ازدیگر برنامه های این مراسم بود.

#تهران_شهری_برای_همه
#منطقه۱۹_منطقه_دوستدار_معلولان
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی