کانون معلولان منطقه 19

صفحه رسمی اطلاع رسانی شهروندان دارای معلولیت منظقه ۱۹شهر تهران
پیشخوان
تبلیغات تبلیغات
بایگانی

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است


دوره های آموزش رایگان  فنی و حرفه ای ویژه شهروندان و کارآفرینان  منطقه 19 در رشته های متنوع برگزار می شود.


به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حمید بهرامی معاون اجتماعی و فرهنگی با اعلام مطلب فوق افزود: با توجه به اهمیت فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای در توسعه و ارتقای مهارت های شهروندی و فراهم شدن شرایط برای ایجاد کسب کارها برای شهروندان طی هماهنگی های انجام شده سازمان خدمات اجتماعی با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران دوره های آموزشی فنی و حرفه ای در این منطقه برگزار می شود.


وی با اشاره به تنوع عناوین دوره های آموزشی تصریح کرد: این دوره ها شامل آشنایی بازاریابی الکترونیکی، مونتاژ رایانه، نصب و تنظیم سیستم عامل ویندوز، دوزنده لباس مبل،کلوچه پزی سنتی، تولید خانگی میوه های خشک، تولید اسانس و عرقیات سنتی، پرورش دهنده گیاهان آپارتمانی و طراحی لباس است .


بهرامی با اشاره به ثبت نام شهروندان و کارآفرینان علاقمند به شرکت در این دوره ها با مراجعه به سراهای محلات و اداره خدمات اجتماعی این معاونت خاطر نشان کرد: اولویت ثبت نام از متقاضیان مشاغل خانگی دارای کد رهگیری، خانواده های کودکان کار، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی،  صاحبان کسب و کار دارای تاییدیه سازمان در رشته های ذیل است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۵:۲۶


تابلوی پارک ویژه معلولین مقابل درب منزل یکی از اعضای کانون معلولین ساکن ناحیه 4 نصب شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، فاطمه داداش زاده مدیر سلامت منطقه با اعلام این خبر گفت: با توجه به این که یکی از مشکلات معلولین توقف وسایل نقلیه غیر، درب منزل آن ها است که موجب بروز اختلال در رفت و آمد می شود، تابلو پارک ویژه معلولین مقابل درب منزل یکی از اعضای کانون معلولین ساکن ناحیه 4 نصب شد.

وی با اشاره به همکاری و مشارکت معاونت حمل ونقل و ترافیک و سایر معاونت های در رسیدن به شهری دسترس پذیر برای همه، این اقدامات را سبب افزایش میزان رضایت و حضور اجتماعی معلولین در شهر و تحقق حقوق شهروندی عنوان کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۵:۲۴
چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۵:۱۷ ق.ظ

معابرمنطقه 19 به مساحت بیش از 600 مترمربع هم سطح سازی شد


معابر نواحی پنجگانه منطقه 19 به مساحت بیش از 600 مترمربع در راستای تسهیل در تردد شهروندان بویژه معلولین و افراد هم توان هم سطح سازی شد.


به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، علیرضا مرآتی معاون حمل و نقل و ترافیک با اعلام این خبر گفت: به منظور سهولت تردد عابران پیاده ، خودروها و رفع گره ترافیکی در خیابان های شهید زلفی، میعاد شمالی، شهید لطیفی هم سطح سازی با نصب برچسب ویژه نابینایان انجام شد.


همچنین نزدیک به پل ته خط خانی آباد و شهرداری ناحیه یک، انتهای خیابان شهید زلفی مقابل میدان مرکزی میوه و تره بار با اصلاح هندسی مناسب سازی شد.


این مسئول با اشاره به اجرای عملیات خط کشی جایگاه ، محل تردد و توقفگاه ویژه معلولین خاطر نشان کرد:  در این خصوص 15 نقطه از معابر در مقابل پارک نرگس خیابان دولتخواه، بلوار میلاد و شقایق، خیابان برادران شکری و... تابلو نصب و کف نویسی شد.


مرآتی با اشاره به اینکه گسترش شهرسازی و نیازهای انسانی لزوم اصلاح هندسی در خیابان ها و معابر را ایجاب می کند بیان کرد: در همین راستا بیش از 4 نقطه از معابر نواحی با جدول گذاری،کف پوش بتنی، نصب المان های ترافیکی، استوانه های راست گرد و چپ گرد اصلاح هندسی شد.


معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه در تشریح سایر اقدامات اجرایی این معاونت یاد آور شد: در پل غیر هم سطح باقر شهر30 علائم ترافیکی در راستای تکمیل المان های ترافیکی نصب شد و علاوه بر جانمایی 2 چراغ راهنمایی و رانندگی با 50 عدد نیوجرسی اصلاح مسیر عبورو مرور انجام شد .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۵:۱۷


طرح جمع آوری درب بطری های پلاستیکی برای تهیه ویلچر معلولین و کمک به نیازمندان با مشارکت شهروندان در منطقه 19 آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، با تدبیر شهردار منطقه و همت معاونت خدمات شهری و محیط زیست در راستای تهیه ویلچر برای معلولین وکمک به نیازمندان منطقه طرح جمع آوری درب بطری های پلاستیکی با شعار" بی هزینه خوبی کن" در 23 غرفه بازیافت در نواحی پنجگانه، سراهای محلات 13 گانه، ساختمان های شهرداری ، نواحی و ایستگاه های مترو مستقر در منطقه آغاز شد.

گفتنی است شهروندان می توانند درب بطری های پلاستیکی را پس از جمع آوری به محل های مذکور در راستای مشارکت در این طرح خداپسندانه تحویل دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۵:۱۴
يكشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۵:۱۱ ق.ظ

منطقه 19اجرای بازی های معلولین در مدرسه استثنایی طلوع

‍ 

بازی های ویژه معلولین در مدرسه استثنایی طلوع برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، به مناسبت هفته سلامت و با توجه به اهمیت و نقش بازی و فعالیت های فیزیکی در افزایش تحرک و انگیزه به ویژه در افراد معلول ، اداره سلامت این معاونت  در مدرسه دخترانه استثنایی طلوع یک روز پرنشاط را برای آن ها ایجاد کرد .

گفتنی است از جمله بازی های اجرا شده می توان به بوچیا از بازی های ویژه معلولین که توسط یکی از اعضای کانون معلولین اجرا شد و دارت و مارپله بازی  اشاره کرد که در پایان هدایایی به رسم یاد بودبه دانش آموزان  اهدا شد .

بر اسا ساین گزارش مدرسه استثنایی طلوع در محله شکوفه جنوبی واقع شده است که حدود 400 دانش آموز توانجو را پذیرش کرده است



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۵:۱۱

 دومین روز از هفته سلامت و ویژه برنامه گذر سلامت با حضور توانیابان هنرمند برگزار شد


به گزارش روابط عمومی اداره سلامت منطقه 19 ، فاطمه داداش زاده مدیر اداره سلامت معاونت اجتماعی و فرهنگی با اعلام این خبر گفت: دومین روز از برگزاری ویژه برنامه " گذرسلامت " با شعار " مشارکت اجتماعی و سلامت " با حضور توانیابان هنرمند در محله عبدل آباد برگزار شد .


وی افزود : از آنجایی که ایجاد شرایط لازم برای مشارکت حداکثری شهروندان در اجتماع از جمله اهداف اداره سلامت در برگزاری برنامه ها بالاخص در هفته سلامت است و دراین میان توجه به قشر معلول به منظور افزایش انگیزه حضور اجتماعی از اهمیت بیشتری برخوردار است لذا در دومین روز از اجرای برنامه گذر سلامت ، هنرمند توانیاب در رشته مجسمه سازی حضور یافت و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشت .


داداش زاده بیان کرد: همچنین در راستای اجرای برنامه های هفته سلامت  برنامه های آموزشی نیز ویژه دانش آموزان برگزار شدکه گروه هنری برای اجرای نمایش موزیکال آموزشی حضور داشتند.


 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۵:۰۲