کانون معلولان منطقه 19

صفحه رسمی اطلاع رسانی شهروندان دارای معلولیت منظقه ۱۹شهر تهران
پیشخوان
تبلیغات تبلیغات
بایگانی

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

يكشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۷:۰۳ ب.ظ

ارائه خدمات پزشکی رایگان ویژه معلولین

مدیر اداره سلامت منطقه 19از ارائه خدمات پزشکی رایگان ویژه معلولین به همت خانه سلامت امام علی (ع) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، داداش زاده با اعلام این خبر افزود: در راستای ارتقای وضعیت زندگی معلولین خانه سلامت امام (ع) اقدام به ارائه خدمات پزشکی رایگان از جمله غربالگری قند خون،فشار خون، اندازه گیری توده بدنی و ... به معلولین و خانوده های آنها از طریق مراجعه حضوری به درب منازل معلولین کرد که بیش از 35 نفر از این برنامه بهره مند شدند.

وی در این خصوص اظهار کرد: بستر سازی به منظور تغییر نگرش جامعه نسبت به توانمندی ها و قابلیت های معلولان و فراهم ساختن شرایط همچون سایر شهروندان برای آنهااز ضروریات غیر قابل انکار است .این برنامه گامی کوچک برای رسیدن به این اهداف محسوب می شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۲ ، ۱۹:۰۳
مدیر اداره سلامت منطقه 19 از اقدام به اعزام اعضای کانون معلولین محلات 13 گانه منطقه به اردوی امام زاده صالح (ع) در مورخ 24/09/92 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه 19، داداش زاده با اعلام این خبر افزود: در راستای تکریم و حفظ منزلت و کرامات انسانی شهروندان دارای معلولیت ، 150 نفر از اعضای کانون معلولین سطح منطقه به اردوی زیارتی- تفریحی امام زاده صالح ( ع) اعزام خواهند شد. و در این اردو خدمات گوناگونی چون مشاوره روانشناسی در زمینه توانمند سازی و ارائه راهکارهایی برای کنترل بیشتر بر تصمیم گیری ها و فعالیت های موثر بر سلامتی معلولین ، توزیع بروشور های آموزشی با موضوعاتی چون " چگونگی افزایش اعتماد به نفس "و ... ارائه می شود.

وی در پایان گفت: بر اساس بر آوردها حدود 10 درصد از جمعیت جهان به نوعی از ناتوانی و معلولیت های فیزیکی ، ذهنی و روانی رنج می برند. که این آمار در کشور ما با توجه به جنگ تحمیلی چندین برابر می باشد. و لذا " احقاق حقوق افراد دارای معلولیت در شهر "یکی از مهمترین اولویت های مدیریت شهری می باشد. در این راستا اداره سلامت منطقه تلاش دارد با انجام برنامه های گوناگون و متنوع ، گام هایی هر چند کوچک برای تدارک یک زندگی در شان و کرامت انسانی برای معلولین بردارد . امید که در آینده شاهد زندگی توانمند معلولین و مشارکت فعال آنها در تمام عرصه های زندگی شهری باشیم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۲ ، ۱۲:۱۸
يكشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۳ ب.ظ

: برگزاری مراسم جشن ویژه معلولان

مدیر اداره سلامت منطقه 19 از برگزاری مراسم جشن ویژه معلولان به همت خانه سلامت خانی آباد جنوبی خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، داداش زاده با اعلام این خبر افزود: هرساله به مناسبت روز جهانی معلولین برنامه های متنوعی در راستای تکریم جایگاه معلولان در شهر توسط خانه های سلامت اجرا می شود. امسال نیز به همین مناسبت خانه سلامت خانی آباد جنوبی اقدام به برگزاری برنامه شاد و مفرحی با هدف ایجاد روحیه شادمانی و نشاط در معلولان و خانواده های آنان کرده است.

وی در ادامه به محور های مختلف این برنامه اشاره کرد و اظهار داشت : اجرای برنامه های متنوع هنری ، برپایی کارگاه آموزشی ، ارائه خدمات رایگان سلامت ، توزیع بروشور با موضوع" اعتماد به نفس در معلولین" اهداء جوایز به معلولین نخبه و پذیرایی و .. از جمله این محورها است.

داداش زاده گفت : پیش بینی می گردد در این برنامه بالغ بر 60 نفر حضور یابند. و با توجه اینکه در این مراسم معلولان به همراه خانواده هایشان حضور خواهند یافت، بنابراین در پایان مراسم جشن کارگاه آموزشی با موضوع" ارتباط بهینه و صحیح با معلولین " برپا خواهیم کرد تا از این طریق در توانمند سازی کودکان گامی برداشته باشیم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۲ ، ۱۲:۱۳
جمعه, ۲۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۸ ب.ظ

ارائه خدمات پزشکی رایگان ویژه معلولین

مدیر اداره سلامت منطقه 19از ارائه خدمات پزشکی رایگان ویژه معلولین به همت خانه سلامت امام علی (ع) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، داداش زاده با اعلام این خبر افزود: در راستای ارتقای وضعیت زندگی معلولین خانه سلامت امام (ع) اقدام به ارائه خدمات پزشکی رایگان از جمله غربالگری قند خون،فشار خون، اندازه گیری توده بدنی و ... به معلولین و خانوده های آنها از طریق مراجعه حضوری به در منازل معلولین کرد که بیش از 35 نفر از این برنامه بهره مند شدند.

وی در این خصوص اظهار کرد: بستر سازی به منظور تغییر نگرش جامعه نسبت به توانمندی ها و قابلیت های معلولان و فراهم ساختن شرایط همچون سایر شهروندان برای آنهااز ضروریات غیر قابل انکار است .این برنامه گامی کوچک برای رسیدن به این اهداف محسوب می شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۲ ، ۱۲:۰۸
مدیر اداره سلامت منطقه 19 از تعامل اداره سلامت با معاونت حمل و نقل و ترافیک جهت خدمات رسانی به معلولین در راستای مناسب سازی فضاهای شهری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، داداش زاده با اعلام این خبر افزود: در راستای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به معلولین و بررسی و رفع مشکلات اعضای کانون معلولین، جهت فراهم ساختن بستری مناسب برای فعالیت های اجتماعی اجتماعی و فرهنگی آنان و نیز تقویت اعتماد به نفس در میان اعضای کانون ، اداره سلامت اقدام به افزایش تعاملات با معاونت حمل و نقل و ترافیک کرده است.

وی در ادامه گفت: در همین راستا طبق بررسی های به عمل آمده توسط خانه های سلامت ، معلولین حرکتی نیازمند بالابر و نیز مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولین و رفع موانع فیزیکی در فضاهای شهری از طریق پل گذاری و نصب تابلوی توقف مخصوص معلولین هستند و لازم است اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

گفتنی است دراین راستا بانک اطلاعاتی افراد نیازمند خدمات به معاونت حمل و نقل و ترافیک اعلام شد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۲ ، ۱۱:۵۹
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 19 از برگزاری کلاس آموزشی با موضوع " مهارت های ارتباطی در برخورد با افراد دارای معلولیت" به همت خانه سلامت اسفندیاری بستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حجت الاسلام و المسلمین جوادی ضمن اعلام این خبر افزود: به مناسبت روز جهانی معلولین کلاس آموزشی " مهارت های ارتباطی در برخورد با افراد دارای معلولیت " با هدف اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی های عمومی شهروندان در خصوص احقاق حقوق افراد دارای معلولیت و بستر مناسب سازی برای توانمند سازی معلولین برگزار شد.

در این کلاس آموزشی که بالغ بر 50 نفر از شهروندان حضور داشتند، رمباحثی همچون نحوه و چگونگی برخورد با افراد معلول در سطح شهر و ... به تفضیل شرح و تبیین شد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۲ ، ۱۱:۵۳
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 19 از اعزام تمامی دبیران کانون معلولین منطقه به " نشست هم اندیشی معلولین" در سالن ایوان شمس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حجت الاسلام و المسلمین جوادی ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به فرا رسیدن روز جهانی معلولین و در راستای شناسایی مشکلات و معضلات معلولین در فضاهای شهری و ارائه راهکار و راه حل برای رفع چالش های آنان " نشست هم اندیشی معلولین " در سالن ایوان شمس از طرف اداره کل سلامت برگزار شد که 15 نفر از معلولین منطقه 19 نیز به این نشست اعزام شدند.
وی در ادامه گفت: با توجه به اسناد فرادستی شهرداری در زمینه فراهم آوردن امکانات لازم جهت ارائه خدمات و تسهیلات شهری برای عموم شهروندان ، یکی از مهمترین و محوری ترین سازمانها در ارائه خدمات به معلولان ، شهرداری است که با اقدامات متنوع و گسترده سعی در کاهش و رفع مشکلات معلولان در سطح شهر تهران دارد.
برگزاری نشست های هم اندیشی نیز از جمله این اقدامات است که با استقبال معلولین منطقه 19 روبرو شد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۲ ، ۱۱:۴۱
چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۸ ق.ظ

خبر اعزام معلولین منطقه 19 به اردوی تفریحی( سینما)

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 19، از اعزام 50 نفر از معلولین منطقه به اردوی تفریحی(سینما) به مناسبت روز جهانی معلولین در مورخ 12/09/92 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه 19، حجت الاسلام و المسلمین جوادی ضمن اعلام این خبر افزود: در این اردوی تفریحی که بیش از 50 نفر از معلولین منطقه شرکت داشتند : خدمات گوناگون و متنوعی چون آموزش اعتماد به نفس با حضور مشاور روانشناس، توزیع بروشورهای آموزشی و بهره مندی از اکران فیلم سینمایی کمدی ارائه گردید. در پایان برنامه نیز با توزیع نهار از شرکت کنندگان پذیرایی به عمل آمد. وی در ادامه گفت: ز آن جایی که روز جهانی معلولین فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص به رسمیت شناخته شدن حقوق معلولان و اثبات توانمندی آنان در جامعه می باشد، اداره سلامت منطقه 19 نیز اقدام به برگزاری این ویژه برنامه نموده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۲ ، ۱۱:۲۸
چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۰ ق.ظ

برپایی ایستگاه سلامت ویژه اعضای کانون معلولین

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 19 از برپایی ایستگاه سلامت ویژه معلولین به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین در مورخ 92/09/12 به همت خانه سلامت شریعتی شمالی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه 19، حجت الاسلام و المسلمین جوادی ضمن اعلام این خبر افزود: در ایستگاه سلامت دایر شده خدمات گوناگونی همچون تست فشار خون، تست قند خون و اندازه گیری توده بدنی برای معلولین و خانواده های آنها ارائه شد که بالغ بر 40 نفر از این خدمات بهره مند شدند. نیز به همین مناسبت 100 عدد بروشور آموزشی با موضوع" مهارت های ارتباطی و برخورد با افراد دارای معلولیت " در بین شهروندان توزیع گردید.

وی در ادامه گفت: اداره سلامت منطقه، با هدف بهبود کیفیت زندگی معلولین و ارتقای میزان خدمات سلامت معلولین ،برنامه های متنوعی را در دستور کار خود قرار داده است. که دایر نمودن ایستگاههای سلامت ویژه معلولین در سطح محلات از جمله این برنامه ها می باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۲ ، ۱۱:۲۰
چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۱ ق.ظ

اهدای کارت استخر رایگان به اعضای کانون معلولین

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 19 از اهدای کارت استخر رایگان به اعضای کانون معلولین به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلول خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه 19، حجت الاسلام جوادی ضمن اعلام این خبر افزود: در راستای ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی و نیز در دسترس نمودن فضاهای شهری برای معلولین ، 200 عددکارت استخر رایگان در بین اعضای کانون معلولین، به همت اداره سلامت توزیع شد. وی در پایان اظهار داشت : امید که با ابرام در انجام برنامه های اینچنینی بتوانیم پویایی و نشاط را برای شهروندان دارای معلولیت فراهم آوریم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۲ ، ۱۱:۱۱