کانون معلولان منطقه 19

صفحه رسمی اطلاع رسانی شهروندان دارای معلولیت منظقه ۱۹شهر تهران
پیشخوان
تبلیغات تبلیغات
بایگانی
چهارشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۰۱:۲۷ ق.ظ

منطقه 19 قهرمان رقابت بوچیا محلات تهران شد

تهران- ایرنا- ششمین دوره مسابقات المپیاد بوچیا محلات پایتخت با شرکت ۱۱۰ ورزشکار معلول و توان‌یاب تهرانی برگزار شد که در پایان منطقه ۱۹ جایگاه قهرمانی را از آن خود کرد.

به گزارش روز چهارشنبه سازمان ورزش شهرداری تهران، این رقابت ها به مدت یک روز (۱۵ بهمن) برگزار شد که تیم های بوچیا منطقه ۴ دوم و مناطق ۲ و ۱۰ پایتخت نیز به صورت مشترک به مقام سوم رسیدند.
المپیاد بوچیا محلات، به میزبانی منطقه ۵ شهرداری در مجموعه ورزشی شفیع پور برگزار و حکم و جوایز به تیم های برتر اهدا شد.
بوچیا  نوعی ورزش ویژه معلولان جسمی حرکتی است، این ورزش در اصل برای افراد دارای فلج مغزی طراحی شده بود، اما در حال‌حاضر توسط ورزشکارانی با معلولیت‌های چندگانه و شدید حرکتی همانند آتروفی عضلانی نخاعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این رشتهٔ ورزشی توسط کمیتهٔ بین‌المللی بوچیا و زیر نظر انجمن بین‌المللی تفریحات و ورزش‌های فلج مغزی اداره شده و ورزشکاران برحسب توانایی‌های فیزیکی و عملکردیشان در یکی از چهار کلاس ورزشی BC۱-BC۴ به رقابت می‌پردازند.

هدف این بازی پرتاب توپ‌های رنگی به نزدیکی توپ سفید (جک‌بال) بود و شرکت‌کنندگان می‌توانند توپ‌ها را برحسب توانایی‌هایشان با دست یا پا و نیز در ناتوانی‌های شدید با سر و با یک وسیله کمکی (رمپ) پرتاب کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۱۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی