کانون معلولان منطقه 19

صفحه رسمی اطلاع رسانی شهروندان دارای معلولیت منظقه ۱۹شهر تهران
پیشخوان
تبلیغات تبلیغات
بایگانی

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

مدیر اداره سلامت منطقه19 از برگزاری جلسه با مدیر مدرسه ی استثنایی مهرطلبان خبر داد :  

به گزارش روابط عمومی اداره سلامت منطقه 19 به نقل از داداش زاده مدیر سلامت منطقه ، به مناسبت هفته ی کودک و در راستای ارائه ی خدمات سلامت محور به دانش آموزان مدرسه ی استثنایی مهرطلبان ، نشست صمیمی با مدیر این مدرسه برگزار شد .
وی افزود ، در این جلسه مقرر شد ، در راستای برنامه های مناسبتی به ویژه برنامه های سلامت محور از جمله هفته ی سلامت روان ، آموزش های لازم ارائه شود؛ همچنین ارائه ی آموزش های هنری به دانش آموزان با هدف مهارت افزایی و ارتقای سطح خلاقیت و ایجاد نشاط در بین دانش آموزان در رشته های مناسب با شرایط و ویژگی های ذهنی آن ها فراهم شود .
گفتنی است ، مدرسه ی استثنایی مهرطلبان با پذیرش حدود 400 دانش آموز پسر در محله ی شکوفه شمالی واقع شده است .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۷ ، ۱۲:۱۴
اداره سلامت منطقه 19 از برگزاری نشست مشترکی با مسئولین مرکز روانشناسی " لاوینا " خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، به نقل از داداش زاده مدیر سلامت منطقه به منظور بهبود و ارتقای سطح سلامت روان معلولین ، نشست مشترکی با حضور مسئولین مرکز روانشناسی لاوینا در اداره سلامت معاونت اجتماعی برگزار شد.

در این نشست ، زارع، مدیر لاوینا با ارائه ی بروشور فعالیت های این مرکز به معرفی آن پرداخت. داداش زاده نیز با بیان این که متأسفانه مشکلات جسمی معلولین در روحیه ی آن ها و خانواده هایشان نیز اثرگذار است بر ضرورت فراهم آوردن شرایطی با هدف افزایش سطح روحیه ی آن ها تأکید کرد ؛ براین اساس مقرر شد ، تیم روانشناسی این مرکز به مدیران محلات معرفی شود تا زمینه لازم برای اجرای فعالیت هایی با محوریت سلامت روان در حوزه ی اعضای کانون معلولان نظیر موسیقی درمانی ،گروه درمانی ، مشاوره های فردی و آزمون های روانشناسی کودکان ، الهام گیری از طبیعت در قالب تورهای گردشگری فراهم آید .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۷ ، ۲۲:۳۰
مدیر اداره سلامت منطقه 19 از برگزاری جلسه ی هماهنگی پیرامون اجرای طرح مناسب سازی برای معلولین موسوم به طرح راههای هموار در دفتر قائم مقام شهردار منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی به نقل از داداش زاده مدیر سلامت منطقه ، در راستای ابلاغ اداره کل معماری و ساختمان جلسه ی هماهنگی پیرامون اجرای مناسب سازی معابر برای معلولین در تاریخ 97/6/25 در دفتر قائم مقام شهردار منطقه برگزار شد .

در این جلسه که با حضور قائم مقام شهردار منطقه ، شهرداران نواحی یک ، چهار و پنج ، معاون حمل و نقل و ترافیک ، سرپرست رسیدگی فنی منطقه ، کارشناس معاونت فنی و عمران منطقه ، معاون شهردار و رئیس اجتماعی ناحیه 2 ، دبیر منطقه ای کانون معلولان و نمایندگان ذی ربط در نواحی پنج گانه تشکیل شد؛ مقرر گردید پیگیری لازم در خصوص تشکیل ستاد مناسب سازی در منطقه صورت پذیرد و نامه هایی جهت اجرای طرح مذکور به کلیه ی معاونت ها ارسال شود.

وی ادامه داد : آموزش دبیران و اعضای کانون در رابطه با شیوه نامه مناسب سازی معابر، تشکیل گروه مجازی با حضور اعضای ذی ربط و بازدید کارشناس معاونت عمران از منازل معلولین نیازمند به مناسب سازی از جمله مصوباتی است که در این جلسه مقرر شد .

گفتنی است تاکنون 20 مورد از مسیرهای تردد معرفی شده از سوی شهروندان از جمله بوستان های شریعتی، گلریز، جانباز و بوستان مطهری، درب منازل معلولین، بخشی از خیابان های لطیف ، شقایق و بهمنیار مناسب سازی شده است و در گام بعدی شناسایی پایگاه های بهداشت نیازمند به مناسب سازی در دستور کار قرار گرفته است .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۷ ، ۱۱:۲۹
به گزارش روابط عمومی اداره سلامت منطقه 19 به نقل از داداش زاده مدیر سلامت منطقه ، با توجه به این که یکی از مهمترین دغدغه های معلولین و خانواده های آن ها مهارت افزایی و اشتغال معلولین است ، اداره ی سلامت با هماهنگی دبیر منطقه ای کانون معلولان با دعوت ا عزیزی ،کارآفرین هنرمند در رشته ی قالیبافی نشستی را به منظور نحوه ی همکاری و ارتقای سطح مهارت معلولین در معاونت فرهنگی اجتماعی برگزار کرد .

در این نشست ، عزیزی پس از معرفی فعالیت های خود به تبیین امکاناتی که می تواند در اختیار معلولین قرار دهد ، پرداخت ؛ وی با اشاره به این که قالیبافی یکی از رشته های هنری و در عین حال درآمدزا است افزود ، شرکت تعاونی ترنج باف یارا ن شرایطی از قبیل آموزش قالیبافی به صورت رایگان برای افراد بی بضاعت ، آموزش در کوتاهترین بازه ی زمانی و در سه جلسه ، بیمه شدن قالیبافان و بازاریابی از سوی شرکت و فروش دستاوردهای معلولین را فراهم کرده است تا افراد متقاضی بدون نگرانی از آینده ی شغلی خود در این حرفه مشغول شوند .

شایان ذکر است ، در این نشست مقرر شد تا اطلاع رسانی لازم در زمینه ثبت نام متقاضیان از طریق کانال معلولین منطقه صورت گیرد و جلسه ی توجیهی پیرامون این برنامه با دبیران محلات کانون معلولان به منظور هماهنگی و برنامه ریزی جهت برگزاری ناحیه ای این کلاس ها تشکیل شود .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۷ ، ۱۱:۰۴
به گزارش روابط عمومی اداره سلامت منطقه 19 به نقل از داداش زاده مدیر سلامت منطقه ، نظر به نقش آموزش در افزایش توانمندی افراد و به منظور ارتقای سطح مهارت معلولین جلسه ای با ریاست خانه ی کارگر پیرامون ارائه ی خدمات آموزشی به معلولین برگزار شد .
وی افزود، یکی از مهمترین دغدغه های معلولین و خانواده های آن ها مهارت افزایی و اشتغال معلولین است ، براین اساس شرکت در کلاس های آموزشی می تواند زمینه ی افزایش مهارت و توانمندی را در آن ها ایجاد کند ؛ در همین راستا مقرر شد فهرستی از عناوین آموزشی از قبیل آموزش خیاطی ، چرم دوزی ، جعبه سازی جهت بهره مندی معلولان اطلاع رسانی گردد.
گفتنی است ، خانه ی کارگر منطقه 19 در عبدل آباد ، تقاطع خیابان بخشند و رحمان ، پلاک 46 واقع شده است و علاقمندان به استفاده از خدمات آموزشی می توانند از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر به این آدرس مراجعه کنند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۷ ، ۱۱:۰۱
مدیر اداره سلامت منطقه 19 از برگزاری مراسم آئین بازگشایی مدارس در مدرسه ی استثنایی طلوع خبر داد :


به گزارش روابط عمومی اداره سلامت منطقه 19 به نقل از داداش زاده مدیر سلامت منطقه ، همزمان با شروع سال تحصیلی جدید و تقارن آن با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام مراسم آئین بازگشایی مدارس در مدرسه ی استثنایی طلوع و با شعار مهر حسینی برگزار شد .

وی افزود ، در راستای تحقق شعار شهردار تهران مبنی بر شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر ، آموزش محیط زیست با محوریت تفکیک زباله های خشک به ویژه کاغذهای باطله در اولویت آموزشی این مراسم قرار گرفت و نکاتی پیرامون اهمیت تفکیک زباله و نحوه ی مشارکت دانش آموزان در این امر آموزش داده شد ؛ برگزاری مسابقه و اهدای جوایز ، توزیع بسته های بهداشتی شامل شامپو و مسواک و تفسیر نقاشی کودکان توسط کارشناس روانشناسی از دیگر برنامه هایی است که می توان به آن اشاره کرد .
در پایان برنامه نیز با با اهدای گل و عبور از زیر قرآن دانش آموزان به کلاس های خود بدرقه شدند .
شایان ذکر است ، جلسه ای نیز به منظور رسیدگی به پیشنهادات و مسائل مربوط به مدرسه با حضور مدیر مدرسه ی طلوع ، مدیر اداره سلامت ، دبیر منطقه ای کانون ، رئیس اجتماعی ناحیه 2 ، شورایاری و مدیر محله ی شکوفه جنوبی تشکیل و مقرر شد علاوه بر تهیه ی فهرستی از مشکلات و نیازهای عمرانی مدرسه ، سرای محله به امکانات مورد نیاز برای بهره مندی کودکان استثنایی و خانواده های آنها از خدمات رایگان آموزشی در رشته های هنری نظیر قالیبافی و خیاطی تجهیز گردد .

گفتنی است ، مدرسه ی دخترانه ی استثنایی طلوع در محله ی شکوفه جنوبی واقع شده است که 200 دانش آموز را در سه مقطع تحصیلی ابتدایی ، دوره متوسطه اول و دوم پذیرش کرده است .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۷ ، ۱۰:۵۶