کانون معلولان منطقه 19

صفحه رسمی اطلاع رسانی شهروندان دارای معلولیت منظقه ۱۹شهر تهران
پیشخوان
تبلیغات تبلیغات
بایگانی

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

مراسم افتتاح پروژه های مناسب سازی فضاهای شهری منطقه 19 امروز با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران شهرداری، شورایاران و معلولان منطقه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، در این مراسم زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران و مسئول ستاد مناسب سازی این شورا، شهرداری منطقه 19 را از پیشگامان طرح مناسب سازی اعلام کرد و گفت: این منطقه موفق شد تمام پروژه های مناسب سازی تعریف شده تا پایان سال را به افتتاح در روز جهانی معلول برساند که جای افتخار دارد.
وی تحولات رخ داده طی دو سال گذشته در حوزه مناسب سازی را اقدامی پرشتاب مبنی بر یک خواست عمومی دانست و بیان کرد: دغدغه اصلی ما در ستاد مناسب سازی ایجاد فرصتهای برابر برای تردد همه شهروندان اعم از افراد معلول و سالمندان است.
این مسئول عدم توجه به سالمندان و معلولان درساخت و سازهای گذشته را علت صرف هزینه های زیاد برای مناسب سازی دانست و با اشاره به افزایش آمار سالمندان در آینده تصریح کرد: در همین راستا مدیریت جدید شهر تهران ستاد مناسب سازی را به ریاست معاون شهرسازی شهرداری تهران و با حضور معاونین و رؤسای سازمانهای شهرداری تشکیل داده است و اولین اقدام ما در این ستاد این بوده که هیچ پروژه ای افتتاح نشود مگر اینکه مناسب سازی شده باشد.
همچنین یکسان سازی ضوابط و  ارائه آموزش در حوزه مناسب سازی از دیگر تصمیمات این ستاد بوده است.
نژاد بهرام تصریح کرد: مناسب سازی تمام پل های عبوری روی نهرها تا پایان سال با کمک معاونت عمرانی در قالب مصوبه از رویکردهای ما در شورای شهر برای این منطقه است.
در ادامه این مراسم مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن گرامیداشت روز جهانی داوطلب، یکی از مهمترین فعالیتهای داوطلبانه را تلاش برای معلولان دانست و فعالیتهای شهرداری منطقه 19 را در حوزه مناسب سازی که به کسب رتبه دوم دربین مناطق 22 گانه منجر شده است بسیار ارزشمند دانست.
وی با اشاره به سکونت بیش از 100 هزار معلول در شهر تهران و نیز مواجه با پدیده پیرسالاری در آینده ابراز امیدواری کرد با مناسب سازی همه معابر و فضاهای شهری برای افراد کم توان و معلول به نقطه ای برسیم که شهر تهران در رتبه های جهانی حائز کسب رده های بالای مناسب سازی شود.
در این مراسم همچنین علی توکلی شهردار منطقه اظهار کرد: توان یابی و معلولیت قطعاً یک محدودیت نیست و بسیاری از انسانهای ارزشمند در طول تاریخ از این قشر بوده اند که ثمرات و کارنامه بسیاری خوبی برای دنیا داشته اند.
به گفته وی مناسب سازی فاز یک بوستان 22 بهمن و بوستانهای بعثت، باران، الجواد و امید و همچنین مناسب سازی خیابان های شکوفه، شهرداری جنوبی، شقایق و دولتخواه شمالی در قالب اقداماتی همچون احداث 620 متر مسیر ویژه نابینایان، لکه گیری و مرمت 2100 متر مربع کفپوش معیوب، احداث 2400 متر مربع پیاده رو، احداث محل پارک معلولین و پوشاندن انهار در محل اتصال پیاده رو به سوار رو از اقدامات انجام شده برای مناسب سازی فضاهای شهری منطقه هستند.
در ادامه این مراسم حکم مدیریت HSE به محمود تقی زاده ابری به عنوان مدیر توان یاب منطقه 19 با حضور رئیس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران و مسئول ستاد مناسب سازی این شورا،  رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران وشهردار منطقه اهدا شد.
تقدیر از مدال آوران رشته های ورزشی، هنری و کامپیوتر، دبیر کانون معلولان منطقه و نیز مادر دارای 4 فرزند معلول ساکن در منطقه ازدیگر برنامه های این مراسم بود.

#تهران_شهری_برای_همه
#منطقه۱۹_منطقه_دوستدار_معلولان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۸ ، ۱۴:۳۵

همزمان با روز جهانی معلول، نمایشگاهی از دستاوردهای اعضای کانون معلولان در منطقه 19 برپا خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، محسن فریدی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه در تشریح ویژه برنامه های سلامت محور روز جهانی معلول گفت: این نمایشگاه در قالب نمایش آثار هنرمندان معلول در حوزه های نقاشی، معرق کاری، پرورش گل وگیاه، نقاشی و مجسمه های چوبی، چهارشنبه 13آذر در سرای محله بهمنیار برپا می شود.
همچنین به منظور ارائه خدمات سلامت از جمله اسکن کف پا، اندازه گیری شاخص توده بدنی، مشاوره، اندازه گیری قندخون و فشارخون، ویزیت پزشکی، گفتاردرمانگر، ، غربالگری بهداشت دهان و دندان ایستگاه سلامت در سرای محله مستقر خواهد شد.
فریدی افزود: همزمان با روز جهانی معلول برنامه استقرار درخت آرزوها برای بیان آرزوهای اعضای کانون معلولان منطقه بویژه کودکان با هدف کمک به برآورده کردن آرزوهای آنان اجرا می شود.
ضمن اینکه غرفه بازی و خلاقیت کودکان و ایستگاه ورزشی معلولان برای ارائه برنامه های ویژه معلولان و افراد کم توان تدارک دیده شده است.
این مسئول ادامه داد: طی مراسم افتتاح روز جهانی معلول از مدال آوران رشته های ورزشی، هنری و کامپیوتر و نیز مادر دارای 4 فرزند معلول ساکن در منطقه تقدیر می شود.
به گفته فریدی در مراسم افتتاح روز معلول 100 نفر از اعضای کانون معلولین منطقه حضور داشته و از برنامه های مناسبتی این روز در سرای محله بهمنیار بهره مند می شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۸ ، ۱۹:۲۷
معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 19 به تشریح اقدامات ترافیکی مناسب سازی فضاهای شهری ویژه معلولین و افراد کم توان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، علیرضا مرآتی با اشاره به نصب تابلوهای ویژه معلولین در بوستانها و معابر عمومی گفت: در همین راستا 15 مورد کف نویسی و عملیات نصب تابلو در بوستانهای 22 بهمن، ورودی بوستان بعث و نرگس و نیز پارک شریعتی صورت گرفته است.همچنین خیابان های میثاق شمالی خروجی تره بار، شهرداری شمالی در بلوار میلاد و مقابل در پارکینگ، میثاق شمالی، آموزگار، پیروز و دولتخواه و ساختمان های نواحی پنجگانه و نیز مقابل فروشگاه شهروند مجهز به این تجهیزات ترافیکی شدند.وی افزود: به منظور سهولت تردد معلولین فعالیت احداث پهلوگاه در ضلع جنوبی پارک باران و خیابان پیروز انجام شد.این مسئول از نصب موانع بتنی برای ایمن سازی معابر خبر داد و بیان کرد: 20 مانع بتنی (استاپر) در ورودی پارک های نرگس و 22 بهمن نصب شد.به گفته مراتی نصب مسیر ویلچر رو معلولین در درب شمالی بوستان نرگس به سمت بزرگراه سعیدی و مناسب سازی ایستگاه اتوبوس در بلوار شکوفه روبروی پارک شریعتی با ایجاد رمپ برای ویلچر از دیگر اقدامات ترافیکی صورت گرفته در راستای مناسب سازی فضاهای شهری است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۸ ، ۲۱:۲۵


معاون فنی و عمرانی منطقه 19 از تکمیل 100 درصدی تعدادی از پروژه های پایلوت مناسب سازی سال جاری خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، محمد مهدی گندمی در پنجمین نشست کمیته مناسب سازی که با حضور و اعضای کمیته برگزار شد با اشاره به اتمام عملیات مناسب سازی در چهار پروژه پایلوت گفت: معابر شهرداری جنوبی، بلوار شقایق و شکوفه و فاز یک بوستان 22 بهمن با پیشرفت فیزیکی 100 درصد، آماده افتتاح هستند.
وی ادامه داد: اقدامات مناسب سازی ساختمان سرای محله شهید کاظمی و ساختمان شهرداری ناحیه 5 نیز با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله آماده سازی جهت افتتاح در روز جهانی معلولان است.
گندمی درخصوص اقدامات انجام شده در فاز یک عملیات مناسب سازی بوستان 22 بهمن به عنوان یکی از 
پروژه های پایلوت در سال 98 اعلام کرد: نصب تجهیزات ورزشی معلولین، احداث کف پوش نابینایان، نصب مبلمان معلولین، تجهیز سرویس های بهداشتی، نصب زنگ خطر و میله های حمایتی در سرویس ها و نیز نصب تجهیزات بازی کودکان معلول و احداث محل پارک معلولین از جمله اقدامات مناسب سازی در این بوستان است.
همچنین به منظور سهولت تردد و دسترسی افراد کم توان، ایستگاه اتوبوس واقع در خیابان شکوفه مناسب سازی شد.
به گفته معاون شهردار منطقه، به منظور مناسب سازی ساختمان شهرداری ناحیه 5 نیز اقداماتی از جمله احداث کف پوش نابینایان، تجهیز سرویس های بهداشتی و احداث رمپ ورودی، تجهیز و راه اندازی آسانسور صورت گرفت.
همچنین مناسب سازی سرای محله شهید کاظمی در قالب احداث رمپ ورودی این ساختمان، مناسب سازی سرویس بهداشتی ساختمان و رفع اختلاف سطح درب ورودی و راه اندازی و تجهیز آسانسور اجرا شد.
همزمان با افتتاح پروژه های طرح مناسب سازی در "روز جهانی معلولان"، مراسمی نیز جهت گرامیداشت معلولان، جانبازان و نابینایان منطقه برگزار خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۸ ، ۰۹:۱۹