کانون معلولان منطقه 19

صفحه رسمی اطلاع رسانی شهروندان دارای معلولیت منظقه ۱۹شهر تهران
پیشخوان
تبلیغات تبلیغات
بایگانی

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

گقتنی است با توجه به برنامه های مفرحی که این گروه  اجرا نموده ، استقبال خوبی از سوی مخاطبین صورت گرفته است واین اداره در صدد استمرار این چنین برنامه های متناسب با مناسبتهای ملی و مذهبی در مدارس استثنایی سطح منطقه است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۷:۴۰
سید جواد موسوی با بیان توضیحاتی افزودند که اجرای طرح احداث معابر ویژه تردد معلولان و سالمندان در خیابان های منطقه 19 به منظور سهولت تردد ورفاه معلولین و سالمندان می باشد که از اقدامات اجرایی این طرح ، همسطح سازی معابر و خیابان های میعاد ، میثاق ، بخشنده ، صاحب الزمان ( عج ) و طالقانی ، نصب 24 پل همسطح معابر و خیابان های منطقه19 ،نگهداری 4 پل همسطح، نصب بالابر ویژه معلولان و سالمندان از اقدامات اجرایی این طرح می باشد که تا پایان شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۷:۳۴
دبیر کانون معلولین منطقه 19 از ارائه خدمات مشاوره ای روانشناسی ویژه اعضای این کانون در مزکز مشاوره تخصصی منطقه خبر داد.
وی خاطر نشان کرد جهت سهولت در رفت و آمد اعضای این کانون ، مرکز مشاوره تخصصی منطقه 19 کاملاً مناسب سازی شده است و اعضای کانون معلولین می توانند جهت استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی همه روزه به جز روزهای پنجشنبه وجمعه به این مرکز مراجعه نمایند .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۱۲
کلاسهای آموزشی ویژه اعضای کانون معلولین محله خانی آباد نو جنوبی به طور مرتب تشکیل می شود این کلاس ها در روزهای زوج ، با آموزش های ویژه از جمله آموزش مهارت خود آگاهی ، نقاشی و... به ارائه راهکارهای درمانی و حمایتی به اعضای کانون و والدین آنان ( که اغلب مادران هستند ) می پردازد .

کلاسهای آموزشی ویژه اعضای کانون معلولین محله خانی آباد نو جنوبی به طور مرتب تشکیل می شود این کلاس ها در روزهای زوج ، با آموزش های ویژه از جمله آموزش مهارت خود آگاهی ، نقاشی و... به ارائه راهکارهای درمانی و حمایتی به اعضای کانون و والدین آنان ( که اغلب مادران هستند ) می پردازد . گفتنی است از جمله برنامه هایی که برای اعضای این کانون تا کنون برگزار شده است اعزام اعضای این کانون به همراه والدینشان به سفر زیارتی مشهد مقدس می توان اشاره نمودکه با استقبال بسیار خوب اعضای این کانون همراه شد .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۰۵
جلسات ماهانه اعضای کانون معلولین محلات شهرداری منطقه 19 با هدف ارتقاء توانمندی های اعضای کانون ، جلب مشارکت های مردمی و نهادهای مختلف به صورت ماهانه برگزار می گردد. از جمله دستاوردهای این جلسات می توان به برگزاری تورهای آموزشی - تفریحی ، برپایی کلاس های آموزشی ، برپایی جشن های ملی و مذهبی ، ارائه خدمات رایگان پزشکی ( تست قند خون و فشارخون ، ویزیت پزشکی رایگان ) ، توزیع بلیت های استخر و برگزاری مسابقات ورزشی و.. نام برد .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۵۹
در راستای ارج نهادن به فرهنگ دلجویی از بیماران و معلولین ، مسئول خانه سلامت محله بهمنیار با حضور در منزل جمعی از اعضای این کانون از نزدیک در جریان مشکلات و پیشنهادات آنان جهت بررسی و ارتقای سطح سلامت افراد عضو این کانون قرار گرفتند .

اعضای کانون معلولین ضمن تشکر از برنامه های آموزشی خانه سلامت محله بهمنیار ، خواستاربرگزاری اردوهای تفریحی – آموزشی با مدنظر قراردادن محدودیت ها و مشکلات حرکتی و ذهنی کودکانشان شدند .از دیگر موارد مطرح شده ثبت شماره های افراد عضو این کانون درسامانه ارسال پیامک کوتاه جهت اطلاع رسانی برنامه های آموزشی – تفریحی ونیز تهیه بروشورهای آموزشی با موضوع معلولیت و راهکارهای کاهش مشکلات ناشی ازآن می باشد .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۴۲
دبیرکانون معلولین منطقه 19 از تخفیف 50 درصدی مرکز تخصصی سلامت و نشاط کودک جهت نگهداری نزدیکان درجه اول ( خواهر و برادر ) اعضای کانون معلولین این منطقه خبر داد .

در این مرکزکودکان ضمن دریافت آموزش های تخصصی حوزه تربیتی از طریق بازی، توانایی و بهره مندی لازم را با آموزش مهارت های زندگی در مراحل آتی زندگیشان بدست می آورند.

سید جواد موسوی از جمله برنامه های این مرکز به بررسی کودکان از لحاظ اختلالات روانی، بیش فعالی و موارد دیگر اشاره کرد.

وی در پایان جهت اطلاع رسانی بیشتر افزودند: نزدیکان درجه اول ( خواهر و برادر ) اعضای کانون معلولین می توانند با مراجعه به ضلع جنوبی بوستان ولایت -جنب ایستگاه آتش نشانی از خدمات این مرکز بهره مند شوند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۲۰
پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۱۶ ب.ظ

برگزاری اردوی شهر بانو در بوستان بزرگ ولایت

اداره سلامت منطقه 19 در نظر دارد درماه مبارک رمضان نسبت به برگزاری اردوی شهربانو بوستان ولایت با ارائه خدمات رایگان با تخفیف مناسب جهت بهر ه وری اعضای کانون معلولین و خانواده هایشان ( بانوان ) اقدام نمایند.

در این برنامه که هماهنگی اولیه آن با مسئول شهربانوی بوستان ولایت انجام گردیده است . اعضا می توانند از خدمات این مرکز از جمله پیست های دوچرخه سواری ، سالن های زیبایی و.... با تخفیف بهره مند گردند .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۱۶
در راستای ارتقای سطح سلامت دانش آموزان مدرسه استثنایی طلوع و بهره مندی آنها از خدمات آموزشی و نمایشی اداره سلامت شهرداری منطقه 19 اقدام به اعزام گروههای نمایشی به این مدرسه نمود .

گقتنی است با توجه به برنامه های مفرحی که این گروه اجرا نموده ، استقبال خوبی از سوی مخاطبین صورت گرفته است واین اداره در صدد استمرار این چنین برنامه های متناسب با مناسبتهای ملی و مذهبی در مدارس استثنایی سطح منطقه است .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۱۲