کانون معلولان منطقه 19

صفحه رسمی اطلاع رسانی شهروندان دارای معلولیت منظقه ۱۹شهر تهران
پیشخوان
تبلیغات تبلیغات
بایگانی

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

مدیر اداره سلامت منطقه 19 از برگزاری کلاس آموزشی " راهکارهای جبران کمبودهای عاطفی و اجتماعی معلولین" به همت خانه سلامت خانی آباد جنوبی خبر داد

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، داداش زاده با اعلام این خبر افزود: این کلاس آموزشی با هدف تغییر شخصیتی افراد دارای معلولیت و افزایش اعتماد به نفس و خود آگاهی و کنترل عاطفی در خانه سلامت خانی آباد جنوبی برگزار شد که بیش از 15 نفر از والدین معلولین از این برنامه بهره مند شدند.

وی تشریح کرد: رفتارهای ظاهری معلولین دچار کمبود عاطفی و اجتماعی و اهمیت هر کدام از این رفتارها و نیز بررسی عوامل محیطی موثر بر شخصیت معلولین و ارائه راهکار برای رفع این مشکلات از جمله مباحث مطرح شده در این کلاس آموزشی بود که به تفصیل برای حاضرین شرح و تبیین شد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۴۸
يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۴۲ ق.ظ

برگزاری دوره آموزشی فن بیان ویژه اعضای کانون معلولان

مدیر اداره سلامت منطقه 19 از برگزاری دوره آموزشی فن بیان ویژه اعضای کانون معلولان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، داداش زاده با اعلام این خبر افزود: در راستای بستر سازی به منظور تغییر نگرش منفی جامعه نسبت به معلولیت و توانمندی معلولین و جلب و توسعه مشارکت افراد دارای معلولیت در تمامی فعالیت های اجتماعی ، دوره آموزشی فن بیان در خانه سلامت خانی آّباد جنوبی برگزار شد که بیش از 20 از اعضای کانون معلولین از این برنامه بهره مند شدند.

وی تشریح کرد: امید که با ابرام در پیگیری بهبود وضعیت معلولین ، بتوانیم حضور بیشتر معلولان را در جامعه بیش از پیش شاهد باشیم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۴۲
يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۲۲ ق.ظ

خدمات سلامت محور ویژه اعضای کانون معلولین

به گزارش روابط عمومی منطقه، داداش زاده با اعلام این خبر افزود: در راستای پاسخگویی به نیازهای اختصاصی معلولین با هدف نیل به شهر دوستدار سالمند ویژه برنامه ای در هفته ملی سلامت برای اعضای کانون معلولین برگزار شد که بالغ بر 15 نفر از این برنامه بهره مند شدند.

وی تشریح کرد: ارائه خدمات مشاوره روانشناسی و نیز غربال گری بیماری قند خون و فشار خون از جمله برنامه هایی بود که اجرا شد.

داداش زاده در پایان اظهار داشت: بنا به برآورد سازمان ملل متحد بیش از 10 درصد جمعیت جهان به گونه ای با کم توانی مواجه می باشند که در کشور ما نیز به علت جنگ و آمار بالای تصادف و شیوه تحرک غیر اصولی و ... با سیر فزاینده آمار کم توانان جسمس و حرکتی مواجه هستیم که ضروری است با انجام اقدامات اینچنینی بتوانیم میزان مشارکت و تلفیق معلولین در شهر را افزایش دهیم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۲۲
مدیر اداره سلامت منطقه 19 از برگزاری کلاس آموزشی با موضوع " نحوه برخورد با فرزندان دارای معلولیت" به همت خانه سلامت شکوفه جنوبی در مدرسه کودکان اسنثنایی طلوع خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، داداش زاده با اعلام این خبر افزود: در راستای افزایش توانمندی و اعتماد به نفس افراد دارای معلولیت ، کلاس آموزشی" نحوه برخورد با کودکان دارای معلولیت "ویژه والدین دانش آموزان مدرسه طلوع برگزار شد که بیش از 45 نفر از مباحث ارائه شده در این کلاس بهره مند شدند.

همچنین در این کلس مراحل سازگاری والدین با فرزند معلول (که مرحله آگاهی از خطر، مرحله مقاومت و مرحله فرسودگی را شامل می شود ) به طور کامل شرح و تبیین و در ادامه کارگاه نیز نحوه و چگونگی همدلی با اعضای معلول خانواده بیان شد.

وی در خصوص این کارگاه اظهار داشت: اغلب خانواده ها برای تطابق با مشکل داشتن فرزند معلول و نحوه برخورد با این کودکان دچار چالش و مشکلات است.در این کلاس آموزشی تلاش داشتیم ضمن آموزش والدین در زمینه قبول این مشکل و نحوه مقابله با آن ، بتوانند از رفتارهای کودکانشان آگاهی یابند و با کودکان معلولشان آگاهانه تر و اصولی تر رفتار کنند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۱۶
يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۰۸ ق.ظ

برگزاری همایش پیاده روی ویژه معلولین

مدیر اداره سلامت منطقه 19 از برگزاری همایش پیاده روی ویژه اعضای کانون معلولین به همت خانه سلامت خانی آباد جنوبی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ، داداش زاده با اعلام این خبر افزود: بدون شک معلولین در جوامع مختلف اقلیت بزرگی را تشکیل می دهند که بایستی به نیازهای ویژه آنان پاسخ مناسبی ارائه گردد. در همین راستا به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی سلامت با شعار " یک عمر سلامت" با خود مراقبتی" همایش پیاده روی ویژه اعضای کانون معلولان در بوستان شقایق برگزار شد که بالغ 25 نفر از معلولان در این برنامه شرکت کردند.

وی اظهار داشت: گفتنی است در پایان این همایش به همه شرکت کنندگان جوایزی اهداء شد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۰۸
مدیر اداره سلامت منطقه 19 از برگزاری برنامه عیادت از معلولان به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت به همت خانه سلامت شریعتی شمالی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، داداش زاده با اعلام این خبر افزود: در طی این برنامه 40 نفر از اعضای کانون های دهگانه از 7 نفر از معلولان این محله عیادت و دلجویی کردند.

وی در پایان تشریح کرد: براساس برآوردها، حدود 10 درصد از جمعیت جهان به نوعی از ناتوانی و معلولیت های فیزیکی ، ذهنی و روانی مبتلا هستند. علاوه بر مشکلات اجتماعی، فرهنگی و ... که این افراد و خانواده یشان با آن روبه رو هستند. هزینه های سنگینی نیز برای تامین ضرورت های مختلف زندگی از جمله بهداشت و توانبخشی ، آموزش و اشتغال ، مسکن و ... باید پرداخته شود. بنابراین ضروری است که به معلولان جامعه بیش از بیش از بیش توجه کنیم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۰۳
مدیر اداره سلامت منطقه 19 از برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع" از خواستن تا توانستن ویژه معلولین" به همت خانه سلامت خانی آباد جنوبی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه، داداش زاده با اعلام این خبر افزود: در راستای جلب و توسعه مشارکت افراد دارای معلولیت در تمامی فعالیت های اجتماعی و ایجاد بستر مناسب برای حضور معلولان در جامعه و ارائه آموزش های لازم به معلولین و خانواده هایشان، کارگاه آموزشی " از خواستن تا توانستن ویژه معلولین " برگزار شد که بالغ بر 20 نفر از معلولین و خانواده های آنان از این برنامه بهره مند شدند.

وی تشریح کرد: در این کارگاه آموزشی اطلاعاتی کاربردی در حوزه افراد دارای معلولیت به زبانی ساده و سلیس برای حاضرین بیان شد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۰:۵۷
يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۵۱ ق.ظ

برگزاری دوره آموزشی فن بیان ویژه اعضای کانون معلولان

مدیر اداره سلامت منطقه 19 از برگزاری دوره آموزشی فن بیان ویژه اعضای کانون معلولان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، داداش زاده با اعلام این خبر افزود: در راستای بستر سازی به منظور تغییر نگرش منفی جامعه نسبت به معلولیت و توانمندی معلولین و جلب و توسعه مشارکت افراد دارای معلولیت در تمامی فعالیت های اجتماعی ، دوره آموزشی فن بیان در خانه سلامت خانی آّباد جنوبی برگزار شد که بیش از 20 از اعضای کانون معلولین از این برنامه بهره مند شدند.

وی تشریح کرد: امید که با ابرام در پیگیری بهبود وضعیت معلولین ، بتوانیم حضور بیشتر معلولان را در جامعه بیش از پیش شاهد باشیم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۰:۵۱
مدیر اداره سلامت منطقه 19 از برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع " ارتباطات موثر اجتماعی ویژه معلولین" به همت خانه سلامت خانی آباد جنوبی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه، داداش زاده با اعلام این خبر افزود: در راستای افزایش توانمندی معلولین و جلب و توسعه مشارکت افراد دارای معلولیت در تمامی فعالیت های اجتماعی و ایجاد بستر مناسب برای حضور معلولان در جامعه ، کارگاه آموزشی با موضوع " ارتباطات موثر اجتماعی ویژه معلولین " در خانه سلامت برگزار شد که بالغ بر 15 نفر از معلولین از این برنامه بهره مند شدند.

وی تشریح کرد: راهکارهای افزایش اعتماد به نفس،نحوه بیان صریح احساسات،مخالف بودن به شیوه مناسب و ... از جمله مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۰:۴۵