کانون معلولان منطقه 19

صفحه رسمی اطلاع رسانی شهروندان دارای معلولیت منظقه ۱۹شهر تهران
پیشخوان
تبلیغات تبلیغات
بایگانی

‍ ‍ ‍ ⭕️ شهردار منطقه 19 در مراسم افتتاح اولین سرای محله مناسب سازی شده ویژه معلولین گفت:
احداث پارک در محله شهید کاظمی پروژه اولویت دار سال 99

مراسم افتتاح و بهره برداری از فعالیتهای مناسب سازی سرای محله شهید کاظمی با حضور شهردار منطقه و مدیر کل سلامت شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، در این مراسم علی توکلی شهردار منطقه با اشاره به لزوم احداث پارک در محله شهید کاظمی برای استفاده شهروندان و افزایش سرانه فضای سبز این محله گفت: در همین راستا نیز ساخت پارک در این محله به عنوان پروژه اولویت دار سال آینده در حال پیگیری است.

وی به فعالیت و تلاشهای شبانه روزی اکیپ مقابله با آتش افروزی در خلازیر اشاره کرد و افزود: طی این فعالیت ها معتادان نیز جمع آوری و به گرمخانه منطقه منتقل می شوند.

به گفته توکلی این منطقه به دلیل مهاجرپذیر بودن از آمار بالای افراد کم توان و معلول برخوردار است. به همین دلیل نیز شهرداری منطقه به طور جدی فعالیتهای مناسب سازی را پیگیری و اجرا کرده که در همین زمینه نیز موفق به کسب رتبه دوم در بین سایر مناطق شده است.

در این مراسم زینب نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران نیز با اشاره به مناسب سازی یک سرای محله در هر منطقه گفت: توجه به مناسب سازی سراهای محلات در ابتدای ساخت آنها هم باعث رضایت بیشتر شهروندان شده و هم کاهش هزینه ها را در پی داشت.

به گفته وی فعالیتهای مناسب سازی نه تنها برای جمعیت معلولان تعریف شده است بلکه سالمندان، زنان باردار و داری فرزند کوچک را نیز تحت پوشش قرار می دهد. بنابراین عدم مناسب سازی یعنی محدودیت تقریبا نیمی از جمعیت در استفاده از فضاهای شهری.

این مسئول با تأکید بر ارائه خدمات حمایتی مختلف ویژه معلولان برای بهبود شرایط خانواده و عضو گیری بیشتر در کانون معلولان خواستار استفاده از نقطه نظرات معلولان برای رفع مشکلات مناسب سازی شد.

نصیری همچنین در نشست شورای سلامت این منطقه که در سالن کنفرانس شهرداری منطقه برگزار شد، سلامت را رویکردی مبتنی بر مؤلفه های اجتماعی و فرهنگی دانست که با هم افزایی نهادهای درون و برون سازمانی باید پیگیری شود.

وی تصریح کرد: در برنامه سوم شهرداری تهران از ابتدای سال 98 بر نقش شهرداری تهران در توسعه محیط های حامی سلامت تأکید شده که در همین راستا شاخص های سلامت شهری براساس مدل های شهرهای پایدار و سالم و شهروندان سالم احصاء و تعیین شده است و در آینده نیز بحث ارزیابی این شاخص ها را در مناطق داریم.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران بر استفاده از شوراهای سلامت به عنوان محملی برای اجتماعی کردن مسائل سلامت و زیست محیطی نواحی و نگاه اثربخش تر به این شوراها تأکید کرد.

همچنین احصاء مشکلات حوزه سلامت با مشارکت ذینفعان و طرح در شورای سلامت با هدف ایجاد ظرفیت مضاعف و تأثیر گزار و کاهش پیامدهای منفی در زمینه سلامت شهروندان از دیگر تأکیدات این مسئول در شورای سلامت منطقه بود.

براساس این گزارش مراسم بهره برداری از فعالیتهای مناسب سازی سرای محله شهید کاظمی با تقدیر از شهردار منطقه 19 و مدیر کل سلامت شهرداری تهران توسط دبیر کل کانون معلولان شهر تهران و دبیر کانون معلولان منطقه همراه بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی